Mielikuva T-paita ja tennismekko
Lomalle lähtö on huomenna, ja tajuan, että kaikissa t-paidoissani on keltaiset kainalot. Tai sitten ne korostavat toimistotyössä turvonneita mahamakkaroitani turhankin tehokkaasti. En kerro tuskastani kenellekään. Vien koko perheen halpamarkettiin, ostan lapsille uudet loma-asut ja koetan etsiä samalla t-paitaa itselleni. Mutta halpamarketin surulliset, jo valmiiksi kulahtaneet muodin mustataukot saavat tuskani vain pulppuamaan. En halua lomalle suttuisessa t-paidassa, jossa lukee "I need coffee" . Ongelmanratkaisuni on raivari, joka tulee täysin puskista, tunnekuohustani tietämättömälle perheelleni. Mies ja lapseni pakenevat suosiolla kenkäkauppaan. Minä ajan itkuisena hetken yksin ympäri kulahtaneen ostarin parkkipaikkaa. Lopulta ymmärrän toimintani järjettömyyden ja otan yhä hämmentyneenä vaeltavan perheeni takaisin kyytiin, ajamme katkerana kotiin. No, tästä tulee luonnollisesti keskustelu. Miehelle selviää, että haaveeni oli tallustella hotellin aamiaiselle merkkiliikke...







