Henkarillinen kvartaalitaloutta

Helena: Moikka, mä meen!
Svanski: Mihin menet?
Helena: Ikeaan…
Svanski: Miksi?
Helena: Iski inspiraatio ja tarvitsen minihenkareita ja lajittelulaatikkojärjestelmän.
Svanski: Juu ei, et mene!
Helena: Ja miksi en!!
Svanski: Juu ei enää tällä vuosineljänneksellä.
Helena: Mitä hemmettiä?!
Svanski: Olet riehunut Ikeassa jo ihan tarpeeksi tällä vuosineljänneksellä, joten nyt se on loppu.
Helena: Arghhhh ja koskakohan olemme siirtyneet kvartaalitalouteen?! Ja milloin tämä tyhmä neljännes sitten loppuu!!
Svanski: Kuule, kyllä me ollaan oltu kvartaalitaloudessa jo vuosia!
Helena: Aha!
Svanski: Ja mitä teet minihenkareilla ja lajittelulaatikkojärjestelmällä, eihän sinulla ole mitään, mitä laitat niihin?
Helena: Ei ole ei! Kun itse et myöntänyt minulle tähän tarkoitukseen budjettia!
Svanski: Aivan,  witches circle!
Helena: Aivan! En paremmin sanoisi!
Svanski: No niin ongelma on siis ratkaistu.
Helena: Miten niin ratkaistu!!!
Svanski: Et tarvitse henkareita, ennen kuin ensi vuosineljänneksellä, samalla kun saat sen lisäbudjetin. Riehuit taas aivan turhaan…
Helena: Riehuin! Turhaan!!! Ei kukaan budjetoi henkarimäärärahaa!!
Svanski: No jos ei budjetoi, ei sitten myöskään osta henkareita!
Helena: Tässä tulee kuule vielä kiire jos ei kohta ruveta toimimaan!
Svanski: Ei tule olen laskelmoinut nimittäin niin, että toisella vuosineljänneksellä aloitamme ostamalla…
Helena: Miten on jäätelöbudjetin laita sitten?! Voiko sitä hakea, ennen kuin kiehun yli?
Svanski: No jos aivan pakko, niin minulle sitten tripla suklaa!

Kaikki muut budjetit ylitän, joka kuukausi, mutta jäätelöbudjettia en koskaan. Herää kysymys, voisikohan sieltä hiukan irrottaa varoja, esimerkiksi hengaribudjettiin? 
En kyllä uskalla ehdottaa, silloin yleensä tulee vähintään yt-neuvottelu, jos koitan kajota jäätelömäärärahaan... jonka kuukausittainen summa, on minulle yhä mysteeriö, ei ilmeisestikkään kuulu minun toimenkuvaan tietää sitä.




Kommentit

Suositut tekstit